About Me

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia

Total Pageviews

Tuesday, 13 March 2012

Adik Dirang Dibunuh..




Pagi-pagi lagi baca surat kabar tetang Adik Dirang, yang telah dibunuh dan di bakar..

tiada kata lain untuk si perlaku....Kejam..kejam.kejam..

apalaa dosa si kecil itu kan, di perlakukan sebegitu Kejam...

Semoga keluarga Adik Dirang tabah menghadapi dugaan ini..

memang sedih dengan kehilangan orang tersayang...

sedangkan cik mama pernah kehilangan anak yang hanya sekejap pun

dah rasa sgt sedih... Y_Y

baca kat sini ,

ini kan pulak kehilangan selamanya... semoga tabah dan bersabar..

apa yg di tentukan akan ada sebabnya.. InsyaAllah.

hanya Allah yg mengetahuinya...

baca kat sini intuk kisah selanjutnya Adik Dirang.

Sekarang ni, di sekeliling kita sudah rasa tidak selamatkan...

kanak-kanak zaman skg tak seperti kita masa dulu tu..

klu kita masa kecik2 dulu, masih bebas untuk bermain, tanpa ada rasa ragu dan takut...

bila ptg balik umah, klu lmbat balik tali pingganglaa jwapnya...

tapi skg ni, anak-anak dah tak boleh bebas sgt bermain..

dlm rumah dan halaman rumah jerlaaa tmpat main diaorg...

klu pergi jauh knalaaa ibubapa pantau dan perhatikan 100%

tanpa ada kecuaian... kerana sedetik kecuaian mengundang bencana..



"Semoga Kita Sentiasa Dilindungi Allah"





Thanks For Reading


dAhh BaCA... KoMen Laaa Cikit Yerr ^_~

15 comments:

  1. Moga dia bergembira di syurga Allah.Pengajaran yang sangat mahal untuk ibunya...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Syurga tu dah psti untuk Arwah Dirang...

      Delete
  2. teladan utk semua..
    Al-Fatihah

    ReplyDelete
  3. al-fatihah..x blh leka lgsung skang nih.saya baca paper pun saya gtau kakak2 saya jagalh ank elok2...leka skit jd camnih lah...kesian sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memg betul tu zoey, manusia skg ni tak semuanya leh pecaya, walau pun rapat ngan kita.. huhuhuhu

      Delete
  4. sedih kan ,mmg kejam si pembunuh tu...xde berperikemanusiaan langsung..al fatihah utk adik dirang...smg ditempatkan golongan org2 beriman.ni mesti kes kelalaian ibu bapa...leka sikit je..habis....org suka ambil kesempatan dlm kesulitan (^_^)

    www.azrulin.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah di syurga memg pasti untuk diakan... Amin.

      Delete
  5. al-fatihah....

    sedih dan geram......sgt kejam manusia ni...mereka sgt jahil....

    semoga kes ni jadi pengajaran utk semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu laaa sgt kejamkan... mnalaa letaknya hati dan perasaan diaorg.. ermmmmm

      Delete
    2. bukan mana letaknya....tp diorang mmg jenis xde hati dan perasaan....

      Delete
  6. harap tiada lagi kejadian macam ni berlaku...
    ambil langkah berjaga2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss.. ambil lgkah berjaga2. ^_^

      Delete
  7. Sekarang ni anak-anak jangan leka sikit..tahu2 kena culik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerlaa Hanif, skg ni kita leka org ambil kesemptn.. ermm aptb laaa kan.. hehehhe

      Delete