About Me

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia

Total Pageviews

Wednesday, 1 August 2012

Kesihannya Si kecil mama.




Sudah hampir 2 minggu si kecil cik mama
demam,batuk dan selsema,
stop kejap pastu jadi balik, 
3 hari lepas suhu demamnya 39.1. Gilerr panas.
 
Kemudian bawala pergi klinik, 
org lain sibuk nak berbuka, 
kami family sebuk cari klinik,
hampir semua klinik kat kota kemuning ni
closed for buka puasa.
nasib baik ada 1 klinik ni, Non muslim punya laa,
no choice.. go on jerr. -_-
 
Sampai klinik si kecil cik mama ni 
kena masuk gas.. mula2 memg taknak bagi kan,
tapi doc ckp dah mcm truk
(Sblum ni dah g klinik tp tak ok gak)
so cik mama redha jerlaa, 
menagis, menjeritlaa si kecik tu,
cik mama tahan jerlaa dr nanis.. huhuhuhu (tak sagup tgok)
 
dah settle semuanya, balik bagi ubat semua
pelik coz tak reda demamnya, risau sgt,
dan semlm pengasuh ada bagi tau,
badan si kecil cik mama ni membengkak, 
satu badan merah, kata pengasuh tu
munkin alah pada ubat.. tp tak sure..
mlm tadi tak dpt tido, si kecil tu merengek,
kesihan.. 
"Adik Andai boleh di pindahkan ker mama, mama sanggup terima sakit yg adik alami tu -_-"
 
 

Bengkak kat kaki. takut tgok


 
kat tangan lagila banyak.. =_=


Sabar yerr dik, dugaan semua ni.
b'sepah kat bakang tu.. huhuhu


Ni dah penat nagis kot, lepas cik mama solat subuh
tgok si kecil ni dah tertido kat sebelah cik mama
tnpa apa-apa alas, ni angkat pun tak sedar lgsung.



Adik cepat sembuh yerr. 

Kakak lak smlm ngadu mukanya kena cakar ngan Aiman,
sakit munkin, asik mengadu jerr, dahlaa hubby shiff mlm, 
tapi pengasuh ckp dia cakar muka dia sndri.. Ermmm.



Nota kaki ~ Taziah pada Kak Nora atas pemergian ibu tersyg.
semoga kak nora kuat hadapi semua ini.
Sblum ni cik mama penah up enty pasal kak nora 
kat sini



Sekian. ^_^




dAhh BaCA... KoMen Laaa Cikit Yerr ^_~

22 comments:

  1. merah2 lengan bb..semoga cepat sembuh ye sayang ;)

    ReplyDelete
  2. jgn nanis kak..tahan slg mampu k..k.nora lg azab kak..moga dia diperkuatkan zahir n batin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah Tahan ag ni.... huhuhuhuhu

      Delete
  3. mcm kelopak garam jer merah2 cik mama :).......qalief dulu demam tinggi naik merah2 juga tp jd kelopak garam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaaa, rasanya mcm kna alergi Antibiotic kot.

      Delete
  4. kesiannn dia bengkak2 tuu..moga cpt sembuh ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dah beransur sembuh.. thx cendol.

      Delete
  5. alahai..teruknyer nmpak merah2 tu...
    moga dia cpt2 sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaaa tak penah jd cam ni, Alhamdulillah dah ok sikit hari ni.

      Delete
  6. Replies
    1. Dah beransur sihat hari ni.. hope tak berulang lagilaa..

      Delete
  7. moga cepat sembuh anak itu..

    ReplyDelete
  8. si kecik mcm mn cik mama...dh ok ker belum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah wani, dah ok sikit hari ni, smlm bawa g hospital, doc sespek denggi, tp test darah ok jer, so memg alah pada antibiotic. kna jaga2 la pas ni.. thx wani.

      Delete
  9. sian tgk budak kecik sakit2 ni...menangis jerr kalo yg x tahan tu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu cikgu, dah ambil alih tmpat dia tak boleh, nagis jerlaa klu dah tak thn tgok.. huhuhu

      Delete
  10. kalau anak sakit memang susah hati..tambah kalu demam.takut saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memg pun sarah, demam ni org ckp klu dibiarkan leh memudaratkan..

      Delete